Od początku działalności, firma SZKŁO Sp. z o.o. dbała o nie tylko o biznesowy wymiar swojej działalności. Jak każde przedsiębiorstwo, także firma SZKŁO Sp. z o.o. funkcjonuje w pewnym systemie: środowisku naturalnym i w społeczności lokalnej. Pojęcie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu obejmujące swym zakresem troskę o środowisko naturalne, interesy lokalnej społeczności oraz dbałość o pracowników, jest przez firmę SZKŁO Sp. z o.o. traktowane priorytetowo.
Kluczowe obszary społecznej odpowiedzialności biznesu firmy SZKŁO Sp. z o. o., misja i cele strategiczne na podstawie ISO 26000
Odpowiedzialność przedsiębiorstwa SZKŁO Sp. z o. o.:
- to zrównoważony wzrost w oparciu o szacunek i satysfakcję dla pracowników i partnerów handlowych,
- to efektywność dla właścicieli z zachowaniem troski o społeczeństwo i środowisko naturalne.
Ład korporacyjny:
- Cel 1. Wewnętrznie silna firma.
- Cel 2. Strategia CSR.
Praktyki z zakresu pracy:
- Cel. 3. Partycypacja pracowników w zarządzaniu.
- Cel. 4. Wzmocnienie pozytywnych relacji z pracownikami.
Środowisko:
- Cel 5. Ograniczenie wpływu i działań przedsiębiorstwa na środowisko naturalne.
Zagadnienia konsumenckie:
- Cel 6. Podwyższanie standardów w relacjach z klientami.
Zaangażowanie społeczne:
- Cel 7. Komunikowanie o idei CSR.